شناسهٔ خبر: 176506 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش‌ها نیمی از استان‌های کشور را در بر می‌گیرد

جاده بارانی کارشناس سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در بیش از نیمی از استان‌های کشور طی امروز خبر داد.

امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و مناطقی از استان‌های اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بارش در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و همچنین استان‌های مازندران و گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

نقشینه در ادامه توضیح داد: فردا در مناطقی از شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. همچنین فردا در ساعات بعدازظهر برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان نیز احتمال افزایش ابر و رگبار وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی افزود: سه‌شنبه این شرایط در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و در غرب مازندران تداوم پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امروز و فردا در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب‌های شمال و جنوب کشور نیز توضیح داد: امروز دریای خزر و امروز و فردا دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی درباره شرایط جوی تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران امروز در برخی ساعات ابری خواهد بود و وزش باد شدید و گاهی رگبار در تهران پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.